Széchényi 2020

EFOP-3.4.6-VEKOP-17-2017-0000 - Intézményirányítást támogató rendszerek fejlesztése a felsőoktatásban


Összefoglaló


A felsőoktatási ágazatot érintő kihívások, problémák, valamint az ezekre épülően megfogalmazott, vonatkozó szakpolitikai célkitűzések figyelembe vételével jelen projekt átfogó céljai a projekt hatókörébe tartozó állami felsőoktatási intézményeknél:

• A konzorciumi tagoknál az Európai Unió felsőoktatás korszerűsítését célzó ütemtervével, a Fokozatváltás a felsőoktatásban stratégiával, valamint a további hazai stratégiákkal és jogszabályokkal összhangban egységes, egymással integrált intézményirányításai, gazdálkodási, teljesítménymérési, kontrolling, HR és tanulmányi adminisztrációs folyamatok és ezeket támogató informatikai rendszerek bevezetésével a konzorciumi tag intézmények irányítása hatékonyságának, valamint képzés és kutatásszervezési képességeinek javítása.
• A konzorciumi tagoknál a vonatkozó jogszabályi előírások mentén a teljesítmény szerint differenciált állami felsőoktatási finanszírozási rendszer megvalósításához és működtetéséhez szükséges egységes szervezeti, folyamatirányítási és informatikai feltételek megteremtése
• Az intézmények hallgatók számára releváns működési és irányítási folyamatainak, az intézményirányítási rendszerek hallgatói funkciói használatának, valamint az ehhez szükséges digitális írástudási készségeknek és ismereteknek az elsajátítását támogató hallgatói képzési és mentori program megtervezése és végrehajtása a felsőoktatási hallgatói sikeresség intézményi előmozdítása, valamint a hallgatók felsőoktatásban való bennmaradásának támogatása érdekében.
• A kutatási programok előkészítéséhez, lebonyolításához, kutatási bevételek, kiadások és kutatási eredmények nyilvántartásához kapcsolódó folyamatok, valamint a bevezetni kívánt egységes intézményirányítási rendszerek ezeket támogató funkciói használatának elsajátítását biztosító kutatói továbbképzési program megtervezése és végrehajtása a K+F+I szakemberek K+F+I projektek sikeres lebonyolítására történő felkészítése és ezen keresztül a kutatók megtartása, illetve utánpótlásuk biztosítása érdekében.

 

A fenti átfogó célokra tekintettel a jelen projekt részcéljai a projekt hatókörébe tartozó állami felsőoktatási intézmények tekintetében a következők:

- Intézményi irányítás hatékonyságának növelése
- Felsőoktatási intézmények képzés- és kutatásszervezési képességeinek fejlesztése
- Intézményi szintre alkalmazott egységes beavatkozások biztosítása az intézményi és irányítási folyamatok újraszervezésével
- Egységes alapokon és megoldásokon nyugvó, integrált intézményirányítási szakrendszerek fejlesztése
- A felsőoktatás képzési, kutatási, harmadik missziós tevékenységének fejlesztése
- A felsőoktatási intézményrendszer komplex teljesítményelvű szervezeti megújításának támogatása
- A külső érdekeltségi kör intézmény irányításában való közreműködésének biztosítása
- A feladat- és teljesítményalapú finanszírozási rendszer működtetésének támogatása
- IKT kompetencia növelése a hallgatók körében
- Felsőoktatási elemző-kutató utánpótlás biztosítása az érintett intézményekben.

 

A projekt előzőekben ismertetett elsődleges célkitűzéseire és részcéljaira tekintettel a projekt végrehajtásától várt fő eredmények az alábbiak szerint foglalhatóak össze:
• A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények egységes, egymással integrált, korszerű és a megfogalmazott célokat, részcélokat szolgáló gazdálkodási, kontrolling, humán erőforrás menedzsment és tanulmányi adminisztrációs folyamatokat működtetnek.
• A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények egységes, és a megfogalmazott célokat, részcélokat szolgáló gazdálkodási, kontrolling, humán erőforrás menedzsment, tanulmányi adminisztrációs és üzemeltetési szabályzatok szerint működnek
• A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények a megfogalmazott célok, részcélok teljesítését szolgáló, egységes alapokon és megoldásokon nyugvó, integrált intézményirányítási szakrendszereket használnak az egységes folyamataik támogatására
• A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények az intézményirányítási szakrendszerek hallgatói funkciói használatának, valamint az ehhez szükséges digitális írástudási készségeknek és ismereteknek az elsajátítását támogató hallgatói képzési és mentori programot működtetnek a hallgatói IKT kompetenciák fejlesztése érdekében
• A konzorciumvezető ELTE a kutatási programok előkészítéséhez, lebonyolításához, kutatási bevételek, kiadások és kutatási eredmények nyilvántartásához kapcsolódó folyamatok, valamint a bevezetni kívánt egységes intézményirányítási szakrendszerek ezeket támogató funkciói használatának elsajátítását biztosító kutatói továbbképzési programot indít és működtet.


< Vissza